Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT TUTKU DİDEM ALTUN |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilerin projelerini/tasarımlarını, bilgisayar ortamında yaratıcı ve etkili bir görsellik içinde sunabilmeleri için gerekli grafik tasarım altyapısı oluşturulmak, bu amaçla karışık teknikler kullanabilme ve ilgili bilgisayar programlarından yararlanma becerilerini geliştirmektir. Bu doğrultuda dersin içeriği, poster sunumda bulunması gereken özellikler, renk kullanımı, tasarımın kavramsal yaklaşımına/konseptine uygun etkili sunum yöntemleri ve görselleştirme teknikleri, grafik tasarımın temel ilkeleri oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Abdulgani Arıkan, 2008, Grafik Tasarımda Görsel Algı, Eğitim Kitabevi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, Photoshop ile görselleştirme tekniklerinin uygulamalı anlatımı içermektedir. Ayrıca, dönem sonunda öğrenciler bir tasarım sunumu çalışması gerçekleştirilecektir. Bunun dışında öğretim üyesinin dönem boyunca küçük ödev/uygulamalar yaptırma hakkı saklıdır. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar, okuduğunu anlama ve derslerde edinilen ve tartışılan bilgi yorumlama becerisini ölçmeyi hedefler. Sorular açık uçlu veya çoktan seçmeli test şeklinde olabilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. T. Didem AKYOL ALTUN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|