DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE PROJE OLUŞTURMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3050 HEMŞİRELİKTE PROJE OLUŞTURMA SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin proje ve ağlar yoluyla uluslar arası anlaşmasına yardım eder.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik öğrencileri için uluslararalılaşmanın yollarını tartışır
2   Ulusal ve uluslararası hemşirelik projelerine katılmanın avantajlarını tartışır
3   Uluslararası hemşirelik proje ve ağ kaynaklarını belirler
4   Ulusal ve uluslararası hemşirelik projeleri planlar
5   Uluslararası çalışmalar için kültüre duyarlı bakış açısını tartışır
6   Etkili iletişim ve dil becerilerini kullanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararasılılaşma: kavram analizi
2 Uluslararsılılaşma yolları
3 Olası proje fırsatları
4 Proje hazırlama
5 Olası presonel öğrenci değişim programları
6 Kültürel kimlik ve farklılıklara saygılı olma
7 Kültürel yeterlilik
8 Globalizasyon için dil öğrenmenin önemi
9 Formal eğitim süresince dil öğrenmenin yolları
10 Ulusal ve uluslararası alanda iletişim becerileri
11 Yaşam boyu öğrenme programları
12 Avrupa Birliği proje destek programları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Madeleine Leininger, Marilyn R McFarland (2002) Transcultural Nursing, concept, theories research and practice. Third edition
Larry D. Purnell , Betty J. Paulanka (2008) Transcultural Health Care, A culturally competent care approach,F.A. Davis Company; 3rd edition
Transcultural Health Care
http://drlannyendicott.com.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/swk331transculturalhealthcare.pdf,
Allen M, Ogilvie L. (2004) Internationalization of higher education: potentials and pitfalls for nursing education. Int Nurs Rev., Jun;51(2):73-80. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15102111
Monne Wihlborg (2004)Teachers' understanding ofinternationalization as an essential part of nursing education in Sweden Scandinavian Journal of Educational Research
Vol. 48, No. 5, November. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/003138042000272168
Internationalization of Nursing know-and-do. Acta Paul Enferm 2008;21(1):v.
http://www.scielo.br/pdf/ape/v21n1/00.pdf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +FN * 0.6
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda bilgiyi hatırlama, yorumlama, karar verme, açıklama, sınıflama ve bilgiyi entegre etme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem KÜÇÜKGÜÇLÜ e-mail: ozlem.kguclu@deu.edu.tr Tel: 4124786

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesileri 10.00-12.00 Arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 0
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Ödev hazırlama 1 25 25
Sunum hazırlama 1 25 25
Vize sınavı 0
Final sınavı 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.655555