DERS ADI

: TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇALIŞMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3040 TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇALIŞMASI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin önemli bir toplumsal sorun olan kadına yönelik şiddetin tanımını, nedenlerini ve tiplerini bilmesi, şiddeti önlemeye yönelik girişimleri planlayabilmesi, bu konuda toplumu bilinçlendirilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ile ilgili kavramları açıklayabilmesi
2   Kadına yönelik şiddetin tanımı ve tiplerini açıklayabilmesi
3   Kadına yönelik şiddetle ilgili ulusal ve uluslar arası yasaları bilmesi
4   Kadına yönelik şiddeti önleme ve maruziyet durumunda desteklemeye yönelik sağlık çalışanlarını rollerini bilmesi
5   Kadına yönelik şiddeti önlemede toplumun bilinçlendirilmesine yönelik akran eğitimi yapabilmesi
6   Kadına yönelik şiddeti önlemede toplumun bilinçlendirilmesine yönelik akran eğitimi yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Toplumsal cinsiyet ayrımcılığı tanımı
2 Film "Eşitlik Güçlendirir" Film " Ecobella" Akran Eğitim Yönergesinin verilmesi, öğrencilerin bu eğitim modeli ile ilgili sorularının yanıtlanması.
3 "NAMUS" filminin izlenmesi ve tartışma Güç ve şiddet ilişkisi, CEDAW ve İSTANBUL Sözleşmeleri Şiddet türleri ile ilgili iki eğitim filmi
4 Öğrencilerin eğitim içeriğini hazırlaması
5 Öğrencilerin eğitim içeriğini hazırlaması
6 Öğrencilerin eğitim içeriğini hazırlaması
7 Öğrencilerin eğitim içeriğini hazırlaması
8 Öğrencilerin akran eğitimlerini yapmaları
9 Öğrencilerin akran eğitimlerini yapmaları
10 Öğrencilerin akran eğitimlerini yapmaları
11 Öğrencilerin akran eğitimlerini yapmaları
12 Öğrencilerin akran eğitimlerini yapmaları
13 Öğrencilerin akran eğitimleri raporlarının kontrolü
14 Akran eğitimi raporu sunum oturumları ve değerlendirme Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008 2013, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 1, T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü
Kadın Haklarının Korunmasına Yönelik AB Eylemi
Avrupa Birliği nin Yeni Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Stratejisi (2010-2015)
Çalışma Hayatında Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Geliştirilmesi Eşleştirme Projesi
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Projesi
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele
Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadele Projesi
Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadele Ulusal Eylem Planı

Diğer ders materyalleri: Pover point sunuları, örnek broşürler, sağlık eğitimi CD leri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru yanıt, grup çalışması, tartışma etkinliği, sorun çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +FN * 0.6
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


Prof.Dr. Zuhal Bahar
Tel İş: 232 4124751
E-Mail Adres: zuhal.bahar@deu.edu.tr

Doç.Dr. Ayşe Beşer
Tel İş: 232 4124754
E-Mail Adres:ayse.beser@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 26 26
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.6555