Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA AYAR KAYALI |
Dersi Alan Birimler |
Kimya Doktora |
Dersin Amacı |
Karbohidratların kimyası ve metabolizması 20. yüzyılın ilk yıllarında ilgi gören önemli konulardandır.Karbohidratlar biyolojik olarak, hücreleri ve çevre matriks arasında etkileşimlere ihtiyaç duyan çok hücreli organ ve organizmaların bütünlüğünün sağlanmasında önemlidir.Bu derste karbohidratlar ve karbohidrat türevlerinin yapıları, metabolizmaları ve biyolojik rollerinin yanı sıra glikobiyoloji ile ilgili hastalıkların ele alınması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Essentials of Glycobiology, Edited by Ajit Varki, Richard D Cummings, Jeffrey D Esko, Hudson H Freeze, Pamela Stanley, Carolyn R Bertozzi, Gerald W Hart, and Marilynn E Etzler. Cold Spring Harbor (NY): Cold Spring Harbor Laboratory Press; 2009. ISBN-13: 9780879697709. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, Biyokimya ABD, 35160-Buca, İzmir, Türkiye |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30-15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|