DERS ADI

: YENİLİK, BULUŞ VE YARATICILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 6071 YENİLİK, BULUŞ VE YARATICILIK ZORUNLU 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLESER KALAYCI DEMİR

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin i) yenilik, yaratıcılık ve buluş'un kavramsal temelleri ve araştırma ve geliştirme aktivitelerinin esasları hakkında bilgilendirilmesi, ii) yenilik yönetimi, araştırma ve geliştirme yönetimi ve değerlendirmesinde basit becerilerin kazandırılması ve iii) fikri mülkiyet hakları ve profesyonelik hakkında bilinçlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yenilik, yaratıcılık ve buluşun kavramsal temellerini tanımlayabilme
2   Ulusal ve bölgesel yenilik sistemlerinin oluşturulmasını tanıtabilme
3   Bilim ve teknoloji göstergeleri hakkında bilgi sahibi olabilme
4   Araştırma ve geliştirme aktivitelerinin (Ar-Ge) değerlendirilmesi ve yönetimini bilebilme
5   Ar-Ge faaliyetlerinin sosyo-ekonomik etkileri hakkında farkındalık sahibi olabilme
6   Fikri mülkiyet hakları, telif hakkı, patent, lisans ve yöntem bilgisi hakkında bilinçli olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimin kısa tarihi
2 Teknolojik gelişme ve buluşun kısa tarihi
3 Yenilik, yaratıcılık ve buluşun kavramsal temelleri
4 Ulusal ve bölgesel yenilik sistemlerinin oluşturulması
5 Bilgi temelli toplum
6 Bilim ve teknoloji göstergeleri, bibliometrik ölçümler
7 Ar-Ge faaliyetlerinin sosyo-ekonomik etkileri, sosyo-ekonomik göstergeler
8 Ar-Ge faaliyetlerinin değerlendirilmesi
9 Arasınav
10 Ar-Ge yönetimi, prodüktivite ve verimlilik
11 Proje yönetimi
12 Araştırma çıktıları. Niteliksel ve niceliksel değerlendirme
13 Fikri mülkiyet hakları, telif hakkı, patent, lisans, yöntem bilgisi
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TEXTBOOK:
Tidd, J., Bessant J. and Pavitt, K. (2001) Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, 2nd edition, John Wiley and Sons.


REFERENCE BOOKS:
1. Amabile, T.M. (1983) The Social Psychology of Creativity, New York: Springer-Verlag.
2. Csikszentmihalyi, M. (1983) Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention, New York : Harper Collins.
3. Katz, R., Ed. (2001) The Human Side of Managing Technological Innovation, Oxford U. Press.
4. Narayanan, V.K. (2000) Managing Technology and Innovation for Competitive Advantage, Prentice Hall.
5. Meredith, J. R. And Mantel, S. J. J. R. (1985), Project Management, John Wiley and sons, 1985.
6. OECD (1994), The Measurement of Scientific and Technological Activities. Using Patent Data as Science and Technology Indicators: Patent Manual 1994, Paris

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, sunum, grup tartışmaları ve projeler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 PRJ PROJE
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.40 + PRJ * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Cüneyt Güzeliş
cuneyt.guzelis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 3 5 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 1 8
Tasarım Projesi 1 25 25
Kitap Okuma 2 3 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6