DERS ADI

: SANAT EĞİTİMİ SORUNSALI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5021 SANAT EĞİTİMİ SORUNSALI I SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLSEREN PASİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanat eğitimi sorunları ülkemizde yeni önem kazanmıştır, sanat eğitiminin hem yerel hem evrensel sorunsallarını irdelemek ve geniş bir bakış açısıyla değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat eğitimi sorunsalını inceleme.
2   Sanatsal bilgi, bilimsel bilgi ve sanatsal düşünceyi bilme.
3   Dünden bugüne sanat eğitimini bilme.
4   Sanat eğitiminin niçinini bilme.
5   Sanat ve estetik sorunsalını bilme.
6   Çocuk resmini bilme
7   Çocuğun sanatsal gelişimini bilme.
8   Sanatsal öğrenme ve sanat eğitiminde öğretim alanlarını bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat Eğitiminin okul programlarındaki yeri
2 Sanat Eğitiminin ilkesel ve yöntemsel sorunları
3 Dünden bugüne sanat eğitimi
4 Ülkemizde Sanat Eğitiminin dünü ve bugünü
5 Sanat Eğitimini değerlendirme
6 Çok Yönlü Zeka Kuramı ve Sanatsal Zeka
7 Niçin Sanat Eğitimi Temelini sanattan alan amaçlar
8 vize
9 Araştırmaya dayalı makale
10 Çocuk resimlerine sanatsal ve estetik yönden yaklaşımlar
11 Çocuk resmi kuramlarına eleştirel bakış, Sanatsal Öğrenme
12 Sanat Eğitiminde Öğretim alanları: Uygulamalı alan, sanat yapıtı inceleme, eleştirel alan
13 Sanat Tarihi Öğretimi
14 Çok alanlı görsel sanatlar eğitiminin (Disipline dayalı sanat eğitimi) günümüzde yaşanan gelişmeleri
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stokrocki, Marry, Kırışoğlu, Olcay, 1997, Ortaöğretim Sanat Öğretimi, MEB Ankara
San, İnci, 1983, Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara
Kırışoğlu, O. Tekin, 1991, Sanatta Eğitim, Ankara
Pasin, Gülseren, 1996, Çağdaş Sanat Eğitimi Kuram ve Yöntemleri, İzmir
Buyurgan, Serap - Mercin, Levent, 2005, G.S:E. Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Ankara
Artut, Kazım, 2004, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara.
Daucher, Hans, Seitz, Rudolf, 1971, Didaktik der Bildenden Kunst, München
Langer, Susanne K. 1957, Problems of art, New york

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ağırlıklı araştırma yöntemlerinin kullanılması, multimedia

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yöntem ve tekniğe uygunluk. Konuya özgün yaklaşım. Değişik kaynaklara ulaşma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulseren.pasin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111111111111
ÖK.21111111111111
ÖK.31111111111111
ÖK.41111111111111
ÖK.51111111111111
ÖK.61111111111111
ÖK.71111111111111
ÖK.81111111111111