DERS ADI

: SANAT EĞİTİMİNDE MÜZE VE GALERİLERİN ETKİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5016 SANAT EĞİTİMİNDE MÜZE VE GALERİLERİN ETKİSİ II SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLSEREN PASİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye'de müzeciliğin gelişiminin önemi ve izlenmesi, Görsel Sanatlar Eğitiminde edinilen kazanımların Müze ve Galerilerde uygulamaya geçişi. 21. Yüzyılda müzelerin topluma hizmetteki dönüşümleri. İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin müze gezme alışkanlığının verilme standartları, Türkiye deki Müze ve Galeri kurma ve edinme temposunun toplumda beğeni, tat alma vb. kazanımlara dönüşmesi hızı.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'deki Müze ve Galerilerin Çağdaş Eğitimdeki Rolünü bilme
2   Kültürel öğeler kapsamında müzelerin rollerini bilme.
3   Örgün ve yaygın eğitimde Müzelerin yerini bilme.
4   Donanımlı bir müzenin nasıl olması gerektiğini bilme.
5   Müzelerde Eğitim Odalarını bilme.
6   Müze ve Galeri çalışanları bilme.
7   Sanatların Müze ve Galerilerle ilişkilerini bilme.
8   Müze ve Galerilerin Sosyolojik yönden irdeleme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat öğretimindeki yeni yaklaşımların uzantısında müze ve galeri eğitimine yeni bakışlar
2 Kültürel süreçler ve müze eğitimi
3 Müze Eğitiminde Eğitim Odalarının örneksel incelenmesi ve bir örnek müze eğitim odası taslağı
4 Toplum - Eğitim - Müze üçlüsü ile ilgili nasıl neler öğretilir
5 Müze Eğitiminin Kültürün Öğretimine Göreliği
6 Toplumsal Değişim ve Kültürlenme için Çağdaş Müzelerin Önemi
7 Kültürlenme sürecinde müze potansiyelinin yetersizliği
8 vize
9 Makale
10 Sanat Eğitiminin Sosyal - Kültürel Değişme eğilimlerine etkileri
11 Müze ve Galerilerin kentsel dönüşüme etkileri
12 Müzelerdeki eğitim odalarında; müziğin, dansın - oyunun yeri.
13 Teknoloji ve Tasarım Derslerinde müze mekanlarını oluşturmada ön taslakların etkileri, Grafik Sanatların Müze ve Galerilerin Tanıtımlarındaki Rolleri
14 Kültürel katılma, hedefler ve yönelme (etnosantirizm) yönünden Müze ve Galerilerin topluma etkileri.
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stokrocki, Marry, Kırışoğlu, Olcay, 1997, Ortaöğretim Sanat Öğretimi, MEB Ankara
San, İnci, 1983, Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara
Kırışoğlu, O. Tekin, 1991, Sanatta Eğitim, Ankara
Pasin, Gülseren, 1996, Çağdaş Sanat Eğitimi Kuram ve Yöntemleri, İzmir
Buyurgan, Serap - Mercin, Levent, 2005, G.S:E. Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Ankara
Artut, Kazım, 2004, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara.
Daucher, Hans, Seitz, Rudolf, 1971, Didaktik der Bildenden Kunst, München
Langer, Susanne K. 1957, Problems of art, New york
Önder, Mehmet, 1999, Türkiye Müzeleri, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Araştırma Yöntemleri, Gezi Gözlem, Multimedya, Drama Yöntemi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yöntem ve tekniğe uygunluk. Konuya özgün yaklaşım. Değişik kaynaklara ulaşma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulseren.pasin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111111111111
ÖK.21111111111111
ÖK.31111111111111
ÖK.41111111111111
ÖK.51111111111111
ÖK.61111111111111
ÖK.71111111111111
ÖK.81111111111111