DERS ADI

: SANAT EĞİTİMİ SORUNSALI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5022 SANAT EĞİTİMİ SORUNSALI II SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLSEREN PASİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanat eğitimi sorunları ülkemizde yeni önem kazanmıştır, sanat eğitiminin hem yerel hem evrensel sorunsallarını irdelemek ve geniş bir bakış açısıyla değerlendirmek. Görsel Sanatlar Eğitimiyle ilgili zaman içinde değişen içerik, erek ve hedeflerinin irdelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatta Öğretim Süreçlerini bilme.
2   Yaratıcılık ve Zeka konusunu bilme.
3   Yaratıcı Drama'nın ne olduğunu bilme.
4   Eğitim sistemi içinde yaratıcı düşünce, analitik düşünce, beyin fırtınası ve çoklu zeka kuramını bilme.
5   Müze Eğitimi Sorunsalını bilme.
6   Sanat Eğitiminde kopyanın yerini bilme.
7   Sanat Eğitiminde değerlendirmeyi bilme.
8   Sanatı kimin öğreteceğini bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Programda amaç saptama yer alacak bilgi ve deneyimler
2 Programda çalışma alanlarının ve bu alanlar içinde öğretilecek konuların düzenlenişi
3 Süreklilik ve ardıllık ilkesi, hazır olma ilkesi, öğrenmeyi gerçekleştirecek etkinliklerin seçimi
4 Programda yaşama geçirilebilirlik ve çağa uygunluk ilkesi, esneklik ilkesi, değişik öğretim durumlarına göre program türleri.
5 Etkin bir öğretim için sınıf ve işlik düzeni, sınıf atmosferi ve çevre düzeni; müzik eşliğinde çalışma, sınıfın estetik anlamda düzeni.
6 Yaratıcılıkla ilgili araştırmalar, yaratıcı davranışın temeli, yaratıcı us, okulda yaratıcılık
7 Yaratıcılık ve psikanaliz, yaratıcılık ve zeka, çoklu zeka kuramı
8 vize (makale)
9 Yaratıcı tippler, yaratıcılığı geliştiren öğretmen özellikleri
10 Görsel Sanatlar Eğitimi, okul - müze işbirliği programı
11 Görsel Sanatlar Eğitimi, okul - müze işbirliği programı
12 Sanat Eğitimi Tarihi içerisinde kopyaya yaklaşımlar, kopyanın sanat eğitimindeki yeri
13 Sanat Eğitiminde Değerlendirme Boyutları, değerlendirmenin biçimi, nasıl değerlendirelim .
14 Günümüzde sanat öğretmeni yetiştirme. Sanatçı - öğretmen kimdir Güzel Sanatlar Alanında sanatçı - öğretmen nasıl yetiştirilir
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stokrocki, Marry, Kırışoğlu, Olcay, 1997, Ortaöğretim Sanat Öğretimi, MEB Ankara
San, İnci, 1983, Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara
Kırışoğlu, O. Tekin, 1991, Sanatta Eğitim, Ankara
Pasin, Gülseren, 1996, Çağdaş Sanat Eğitimi Kuram ve Yöntemleri, İzmir
Buyurgan, Serap - Mercin, Levent, 2005, G.S:E. Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Ankara
Artut, Kazım, 2004, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara.
Daucher, Hans, Seitz, Rudolf, 1971, Didaktik der Bildenden Kunst, München
Langer, Susanne K. 1957, Problems of art, New york

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ağırlıklı araştırma yöntemlerinin kullanılması, multimedia

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yöntem ve tekniğe uygunluk. Konuya özgün yaklaşım. Değişik kaynaklara ulaşma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulseren.pasin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111111111111
ÖK.21111111111111
ÖK.31111111111111
ÖK.41111111111111
ÖK.51111111111111
ÖK.61111111111111
ÖK.71111111111111
ÖK.81111111111111