DERS ADI

: SANATSAL MOTİVASYONDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5005 SANATSAL MOTİVASYONDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM I SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Psikolojik bir olgu olan motiv (güdü) ve motivasyon (güdülenme) kavramını ve kuramlarını açıklamak ve sosyal hayatta ve kişisel gelişimde motivasyon türleri, motivasyon yöntemlerinin önemini kavratmak. Motivasyonda yön ve bağlılık, disiplin ve odaklanma, değer ve değerler, kontrol ve odaklanma, performans, olasılıklar, harekete geçme gibi konuları ve bunların yaratma dürtüsü ve sanatsal motivasyonla ilişkisi ile ilgili görsel, yazınsal kaynakları araştırmak. Sanatsal motivasyonda, yaratma sürecinde çeşitli sanat dalları ve diğer disiplinlerle disiplinlerarası ilişkiyi, motivasyon ve kültür etkileşimini ilgili kaynaklar ışığında ve farklı güncel örnekler üzerinden kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde motivasyonun ve yöntemlerinin bilgisinin gerekliliğini ve önemini bilir.
2   2. Motivasyon yöntemlerini, disiplin ve odaklanma, kontrol ve sorumlulukları, başarıya giden yolları tanıma ve pratikte kullanabilir.
3   3. Sanatta disiplinlerarasılık kavramı ve bu kavram çerçevesindeki yaklaşımların önemini ve disiplinlerarası sanat eserlerini motivasyon kuramları ve sanat kuramları çerçevesinde çözümleyebilir.
4   4. Eğitimde bireysel farklılıkları gözönünde bulundurarak, motivasyon kaynaklarını disiplinlerarası yaklaşımla doğru kullanabilir.
5   5. Görsel/işitsel sunum yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motiv (Güdü), Motivasyon (Güdülenme) kavramlarına giriş.
2 Motivasyon Kuramları
3 Motivasyon Kuramları
4 Motivasyon türleri ve motivasyon kaynakları.
5 Bir amaç (sanatsal ürün) için sanatçıyı harekete geçiren, duyuşsal bir yükselmeye neden olan ve bu yönde davranışları yönlendiren itici güç olan motiv ve hazırbulunuşluluk sağlama yöntemleri
6 5. Hafta konusu devamı.
7 Sanatsal ürün oluşumunda yaratma dürtüsü bakımından iç ve dış etmenler (soyutlama ve özdeşleyim içtepileri), kaynak kitap incelemesi.
8 vize
9 Sanatta dışavurumcu kurama dayalı biçimlendirme ve motivasyon ilişkisi (örnek sanatçı ve eserlerinin incelenmesi)
10 Disiplinlerarasılık ve disiplinlerarası yaklaşım ve günümüz sanatındaki yeri
11 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım, bu yaklaşımın türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi.
12 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım, bu yaklaşımın türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi.
13 Görsel sanatların örneklerle diğer sanat alanları ile etkileşimi.
14 İşlenen konuların genel tekrarı ve 2. Dönem konuları tanıtımı.
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Motivasyon ve heyecana giriş (Arık, I.A),Günde Bir Doz Motivasyon (R. Marston), Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim (N.İpşiroğlu), Yaratma Dürtüsü (A.Storr)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, görsel sunum, eleştirel yaklaşım, disiplin temelli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111