DERS ADI

: RESİM EĞİTİMİNDE ZİHİNSEL SÜREÇ, BİREYSEL FARKLILIKLAR VE ÖĞRETİM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5013 RESİM EĞİTİMİNDE ZİHİNSEL SÜREÇ, BİREYSEL FARKLILIKLAR VE ÖĞRETİM I SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÇINLA ŞEKER

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatsal öğrenme ve anlamayı içeren etkinlik içindeki bireyin düşünme eylemini bireysel oluşum ve tutumuyla öznelliğe dayandırarak yaratıcı tavır ya da ürününü ortaya koyacağını göz önüne alarak bireysel farklılıkların önemini ortaya koyabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihinsel süreç ve biliş dünyamız konusunu araştırma, zihinsel gelişim sürecinde bireyin duyum ve algısını bilme, tartışma.
2   Nesne algısı,0-2 yaş grubu resimsel ifade kuramsalını ve nesnelerle bağ kurma ve mekan algısı, 4-7 yaş arası resimsel ifade kuramsalını bilme, tartışma.
3   Gördüğü gerçeğe uygun sorgulama, yansıtma, 9-12 yaş evresi resimsel ifade kuramsalını ve oran-boyut-derinlik ve ayrıntılarda endişe, 12-14 yaş resimsel ifade kuramsalını bilme, tartışma.
4   Zihinsel süreç ve yetilerde biçimsel dil konusunu araştırır kuramsalını bilme, tartışma.
5   Bireysel farklılıklar ve yaratıcılık konusunu ilişkilendirme, tartışma; kişilik tipleri kuramsalını bilme, tartışma.
6   Estetik algılama tipleri kuramsalını ve algı tepkisi olarak izlenimci, yapıcı, karışık tip kuramsalını bilme, tartışma.
7   Özdeşleyimci, soyutlamacı tipi, Worringer'in araştırmaları ile Görsel, dokunsal tipi Löwenfeld'in araştırmalarını bilme.
8   Anlatım tiplerini; Jung ve Read'in araştırmalarını, Gerçekçilik, gerçeküstücülük, dışavurumculuk, geometricilik: düşünce, duyum, duygu ve sezgi kuramsalını bilme, tartışma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihinsel süreç ve biliş dünyamız
2 Zihinsel gelişim sürecinde bireyin duyum ve algısı
3 Nesne algısı, 0-2 yaş grubu resimsel ifade kuramsalı
4 Nesnelerle bağ kurma ve mekan algısı, 4-7 yaş arası resimsel ifade kuramsalı
5 Gördüğü gerçeğe uygun sorgulama, yansıtma, 9-12 yaş evresi resimsel ifade kuramsalı
6 Oran-boyut-derinlik ve ayrıntılarda endişe, 12-14 yaş resimsel ifade kuramsalı
7 Zihinsel süreç ve yetilerde biçimsel dil
8 Vize
9 Bireysel farklılıklar ve yaratıcılık
10 Kişilik tipleri kuramsalı
11 Estetik algılama tipleri,
12 Algı tepkisi olarak; izlenimci, yapıcı, karışık tip
13 Özdeşleyimci, soyutlamacı tip. Worringer'in araştırmaları Görsel tip, dokunsal tip. Löwenfeld'in araştırmalar
14 Anlatım tipleri; Jung ve Read'in araştırmaları, Gerçekçilik, gerçeküstücülük, dışavurumculuk, geometricilik: düşünce, duyum, duygu ve sezgi kuramsalı
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

sınırsız

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, araştırma projesine uygun makale örnekleri üzerinde tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yöntem ve tekniğe uygunluk. Konuya özgün yaklaşım. Değişik kaynaklara ulaşma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ehalicinarli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111111111111
ÖK.21111111111111
ÖK.31111111111111
ÖK.41111111111111
ÖK.51111111111111
ÖK.61111111111111
ÖK.71111111111111
ÖK.81111111111111