DERS ADI

: ÇOKLU ZEKA KURAMI DESTEKLİ MÜZİK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5016 ÇOKLU ZEKA KURAMI DESTEKLİ MÜZİK EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BANU ÖZEVİN TOKİNAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Müzik eğitiminde çoklu zeka kuramının temel felsefesinden yararlanarak öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlayacak etkili öğrenme yaşantıları planlayabilecek bilgi ve becerilerin kazanılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu zeka kuramının temel felsefesini ve ilkelerini bilir.
2   Çoklu zeka alanlarını etkileyen faktörleri tanır.
3   Çoklu zeka ve aktif öğrenmeyi ilişkilendirir.
4   Çoklu zeka kuramının alanlarını tanır.
5   Çoklu zeka kuramının alanlarının gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinden yararlanma stratejileri geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu Zeka kuramının temel felsefesi
2 Çoklu Zeka kuramının temel ilkeleri
3 Çoklu Zeka alanlarının gelişimini etkileyen faktörler
4 Çoklu Zeka alanları ve bu alanların belirlenmesinde izlenen yaklaşımlar
5 Çoklu Zeka ve müzik eğitiminde aktif öğrenme
6 Sözel-Dil zekasının gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
7 Mantıksal-Matematiksel zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
8 Vize Sınavı
9 Görsel-Uygusal zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
10 Müziksel-Ritmik zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
11 Bedensel-Kinestik zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
12 Sosyal zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
13 İçsel zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
14 Doğacı zekanın gelişiminde müzik eğitiminde aktif öğrenme modellerinden yararlanma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

J. Bellonca. Active Learning Handbook for the Multiple Intelligences Classroom.
K. Açıkgöz. Aktif Öğrenme.
Saban, A. Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim.
Gardner,H. Frames of Mind.
Gardner, H. Intelligence Reframed. Multiple intelligences for the 21st century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 3 25 75
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15555234
ÖK.25555234
ÖK.35555234
ÖK.45555234
ÖK.55555234