DERS ADI

: İLERİ ANADAL EĞİTİMİ II (MÜZİK KURAMLARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5002 İLERİ ANADAL EĞİTİMİ II (MÜZİK KURAMLARI) SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OĞUZ ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Müzik kuramlarını ileri seviyede kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüm uygu yapıları, uygu-dışı sesler, altere akorlar ve modülasyonlarla şifreli bas gerçekleyebilme.
2   Tüm uygu yapıları, uygu-dışı sesler, altere akorlar ve modülasyonlarla soprano armonize edebilme.
3   Modal müziğin özelliklerini tanımlayabilme.
4   Tonal ve modal kontrpuanın temel ilkelerini ayrıştırabilme.
5   Kontrpuan tekniği ile yazılan eserleri analiz edebilme.
6   Kontrpuan türlerini açıklayabilme.
7   Tonal ve modal kontrpuan partileri yaratabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 4-parti şifreli bas gerçekleme: üç sesli akorlar ve çevrimleri
2 4-parti şifreli bas gerçekleme: yedili, dokuzlu akorlar ve çevrimleri
3 4-parti şifreli bas gerçekleme: ara dominantlar, altere akorlar ve uygu dışı sesler
4 4-parti şifreli bas gerçekleme: modülasyon
5 4-parti soprano armonizasyonu: üç sesli, yedili, dokuzlu akorlar ve çevrimleri
6 4-parti soprano armonizasyonu: ara dominantlar, uygu dışı sesler ve altere akorlar.
7 4-parti soprano armonizasyonu: modülasyon
8 Ara Sınav
9 Kilise modları
10 Kontrpuanın temel ilkeleri
11 Kontrpuan: Bire karşı bir
12 Kontrpuan: Bire karşı iki
13 Kontrpuan: Bire karşı dört
14 Kontrpuan: Bire karşı senkoplar, Karışık ritimler (nakışlı kontrpuan)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kennan, Kent, Tonal Counterpoint , Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1999
Gauldin, Robert, A Practical Approach to Sixteenth-Century Counterpoint , Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1985
Clough & Conley, Basic Harmonic Progressions , W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1984
Korsakov, N. R., Kuramsal ve Uygulamalı Armoni , Çev. Ataman, A. M., Levent Müzik Evi, İzmir, 1996
Ders notları
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Fonksiyonel armoninin ilkeleri, uygu-dışı sesler, ara dominantlar, modülasyon, armonik çözümleme, 4-partili armonik gerçekleme, tonal ve modal kontrpuan.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onur.nurcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 10 9 90
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 8 64
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155445554
ÖK.245544554
ÖK.354454454
ÖK.444545454
ÖK.545555544
ÖK.654554454
ÖK.755544554