DERS ADI

: MÜZİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA ETNOGRAFİK YÖNTEM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5003 MÜZİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA ETNOGRAFİK YÖNTEM I SEÇMELİ 2 0 0 9

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT EMİNE FİLİZ DÜRÜK

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Etnografik yöntem, müzik eğitimi araştırmalarını da içeren etnomüzikoloji disiplininin kullandığı başlıca yöntemdir. Dersin amacı, müzik eğitimi araştırmalarında kullanmak üzere etnografik yöntem hakkında bilgi edinmek ve bunları kullanma becerisi kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etnomüzikolojinin tanımını ve kapsamını bilir.
2   Müzik eğitimi alanında etnomüzikoloji disiplininin çalıştığı konuları bilir.
3   Müzik eğitiminin sosyokültürel bağlamlarını bilir.
4   Müzik eğitimi araştırmalarında kullanılan etnografik yöntemleri bilir.
5   Müzik eğitimi alanında etnografik yöntemle yapılmış bilimsel çalışmaları analiz edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etnomüzikolojinin tanımı ve kapsamı
2 Etnomüzikolojide metodolojik yaklaşımlar
3 Müzik eğitimi alanında etnomüzikoloji disiplininin çalıştığı konular
4 Müzik eğitiminin sosyokültürel bağlamları
5 Müzik eğitiminin sosyokültürel bağlamları
6 Etnografik yöntem
7 Nesnellik: emik algılama, etik algılama
8 Ara sınav
9 Alan çalışmasında görüşme
10 Alan çalışmasında gözlem
11 Müzik etnografisi
12 Müzik eğitimi alanında yapılmış bilimsel çalışmaların incelenmesi
13 Bilimsel çalışmaların araştırma tasarımlarının çözümlenmesi
14 Bilimsel çalışmaların araştırma tasarımlarının çözümlenmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning, R. Colwell, C. Richardson, 2002.
Music Transmission and Learning, C. K. Szego, 2002
"The anthropology of teaching and learning", C. Pelissier, Annual Review of Anthropology, 20, 1991.
"Scholl ethnograpy: A multilevel approach", J. U. Ogbu. Anthropology and Education Quarterly, 12(1), 1981.
"A comparative sociology of school knowledge" J. Shepherd, G. Vulliamy. British Journal of Sociology of Education, 4(1), 1983.
"Variability, change and the learning of music", B. B. Smith. Ethnomusicology, 31(2), 1987.
"Music and social control: An essay on the sociology of musical knowledge", J. C. Shepherd. Catalyst, 13, 1979.
The Ethnography of Musical Performance, N. McLeod, M. Herndon, 1980.
Teaching Music Globally, P. S. Campbell, 2004.
Ethnomusicology: An Introduction, H. Myers. 1992.
The Anthropology of Music, Alan P. Merriam, 1964.
Müzik Etnografisi, Yetkin Özer, 2002.









Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, anlatım, sunum, örnekleme, analiz.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.duruk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Öğrenci Sunumları 5 2 10
Ders Anlatımı 15 2 30
Ödev Hazırlama 5 5 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 40 2 80
Vize Sınavına Hazırlık 20 2 40
Final Sınavına Hazırlık 20 2 40
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 229

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.145432
ÖK.24543
ÖK.345432
ÖK.44543
ÖK.545432