DERS ADI

: EĞİTİMİN FELSEFİ VE TARİHİ TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5019 EĞİTİMİN FELSEFİ VE TARİHİ TEMELLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, Eğitimin Felsefi ve Tarihi temellerini kavrayarak başlangıçtan günümüze kadar Eğitim Tarihindeki gelişmelerin bilgisini edineceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefi akımların eğitimle ilişkisini kavrayabilme
2   Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme
3   Başlıca eğitim felsefesi akımlarının eğitime bakış açılarını kavrayabilme
4   Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimine ilişkin önemli dönüşüm evrelerini kavrayabilme
5   Eğitim Biliminin gelişim evrelerini ve uygulamalarını ayırt edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve Gerekleri Eğitimin Felsefi Temelleri
2 Başlıca Eğitim Felsefeleri Daimicilik (Perennialism), Esasicilik (Essentialism), İlerlemecilik (Progressivism), Yeniden Kurmacılık, (Reconstructionism), Varoluşçu Eğitim
3 İlk Çağlarda ve Antik Dönemde Eğitim I (Mısırlılarda Eğitimi, Çinlilerde Eğitim, Hintlilerde Eğitim)
4 İlk Çağlarda ve Antik Dönemde Eğitim II (Yunanlılarda Eğitim: Sparta'da Eğitim, Atina'da Eğitim, Sokrat Platon, Aristoteles)
5 Orta Çağda Eğitim I (Orta Çağ Avrupa'sında Eğitim)
6 Orta Çağda Eğitim II (Orta Çağ Asya'sında Eğitimi, Farabi, İbni Sina)
7 Rönesans ve Aydınlanma Dönemlerinde Eğitim (Hümanizm Dönemi ve Eğitim, Montaigne)
8 Ara Sınav
9 Reform Dönemi ve Eğitim
10 Karşıt Reform Akımı ve Eğitim
11 Metot Çağı ve Eğitim (Wolfgang Ratke, Comenius, John Locke)
12 Aydınlanma Dönemi ve Eğitim (Jean Jacques Rousseau)
13 Herbart Fröbel
14 Kerschensteiner John Dewey
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Yahya (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayınları
Özkan, Salih (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Nobel Yayınları
Güven, İsmail (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Naturel Yayınları
Ergün, Muammer (2003) "Eğitimin Felsefi Temelleri", Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Ed. Özcan Demirel-Zeki Kaya). Ankara: PegemA Yayıncılık
Sönmez, Veysel (1998). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13422
ÖK.23422
ÖK.33422
ÖK.43422
ÖK.53422