DERS ADI

: EDEBİ METİNLERLE TARİH ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5007 EDEBİ METİNLERLE TARİH ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin edebi metinlerin tarih eğitimindeki önemini kavramlarını sağlamak ve ilerideki öğretmenlik yaşamlarında verecekleri derslerde edebi metinlerden nasıl faydalanacaklarını öğretmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih ve edebiyat ilişkisini açıklayabilme
2   Türk Edebiyatı'ndaki temel tür ve konuları sıralayabilme
3   Batı'da ve Türkiye'de tarihsel romanın ortaya çıkışını anlatabilme
4   Türkiye tarihinin farklı dönemlerinin romanlara nasıl yansıdığını analiz edebilme
5   Popüler romanların tarih anlayışındaki etkilerini yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir Tarihsel Kaynak Olarak Edebiyat Metinleri
2 Batıda Roman ve Tarihsel Romanın Ortaya Çıkışı
3 Özet Olarak 19. Yüzyıl'a Kadar Türk Edebiyatı: Türler ve Konular
4 Tanzimat Edebiyatında Roman ve Tarihsel Romanın Doğuşu
5 2. Meşrutiyet: Milliyetçilik, Tarih ve Edebiyat
6 Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi Edebi Metinlerde Tarihin Kullanımına Örnekler
7 Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi Edebi Metinlerinin Tarihçiler Tarafından Kullanımına Örnekler
8 Ara Sınav
9 Cumhuriyet Edebiyatı ve Tarih
10 Roman ve Hikâyelerle Milli Mücadele
11 Cumhuriyet Romanında Osmanlı Dönemi'ne Bakış
12 Cumhuriyet Romanında Batılılaşmaya Bakış
13 Popüler Romanlar ve Tarih
14 Tarihçiler ve Roman: Umberto Eco Edebiyatçılar ve Tarih: Ahmet Hamdi Tanpınar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Lukacs, György (2010). Tarihsel Roman. İstanbul: Epos Yayınları
2. Köprülü, Fuat (1986). Edebiyat Araştırmaları. Ankara: TTK Yayınları
3. Tanpınar, Ahmet Hamdi (1985). 19uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Çağlayan Kitabevi
4. Parla, Jale (1990). Babalar ve Oğullar, Tanzimat Romanının Epistemolojik Temelleri. İstanbul İletişim Yayınları
5. Timur, Taner (1991). Osmanlı-Türk Romanında Tarih, Toplum ve Kimlik. İstanbul: AFA Yayınları
6. "Tarih ve Roman İlişkisi Üzerine...". Tarih ve Toplum. Haziran 2000, Cilt 33, Sayı 198.
7. "Edebiyatçılar ve Tarih". Toplumsal Tarih. Aralık 2002, Sayı 108.
8. Eco, Umberto (2011). Genç Bir Romancının İtirafları. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.535