DERS ADI

: HALK ŞİİRİNDE GELENEK, ETKİLEŞİM VE EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5035 HALK ŞİİRİNDE GELENEK, ETKİLEŞİM VE EĞİTİM SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk halk şiirinde gelenek, etkileşim ve eğitim öğelerini kavrayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Halk Edebiyatının gelenek öğelerini belirler
2   Halk edebiyatının etkilendiği ve etkilediği sanat akımlarını belirler.
3   Halk edebiyatına ilişkin metinlerle ilgili çözümlemeler yapar.
4   Halk edebiyatının ürünlerini farklı yönlerden sınıflandırır.
5   Halk edebiyatını eğitsel açıdan inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk halk şiirinin gelişimi, özellikleri
2 Anonim halk şiiri
3 Mani- ninni
4 Bilmece- türkü
5 Âşık edebiyatının genel özellikleri
6 Âşıkların yetişme biçimleri
7 Âşıklık Gelenekleri
8 Ara Sınav
9 Âşık edebiyatında etkileşim
10 Heceli türler
11 Aruzlu türler
12 Tekke şiirinin genel özellikleri
13 Tekke şiirinde türler
14 Halk şiiri ve eğitim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arat, Reşit Rahmeti (1965). Yüzyıllar Boyunca Halk Şairleri. İstanbul: Atlas.
2. Banarlı, Nihat Sami (tarihsiz). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara: MEB Yayınları, 1.
3. Bilgegil, Kaya (1980). Edebiyat Bilgi ve Teorileri. Ankara.
4. Boratav, Pertev Naili (1982) Folklor ve Edebiyat. İstanbul.
5. Devellioğlu, Ferit (1989) Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat. Ankara.
6. Elçin, Şükrü (1984) Halk Edebiyatı Araştırmaları. Ankara, I-II.
7. Ergun, Saadet Nüzhet (1937) Halk Edebiyatı Antolojisi. İstanbul.
8. Güney, Eflatun Cem (1971) Folklor ve Halk Edebiyatı. İstanbul: MEB Yayınları.
9. İnce, Özdemir (2001). Şiir ve Gerçeklik. İstanbul
10. İnce, Özdemir (2002). Yazınsal Söylem Üzerine. İstanbul.
11. Kaplan, Mehmet (1984). Şiir Tahlilleri I-II. İstanbul.
12. Tuncer, Hüseyin (1999). Edebiyat Araştırma ve İncelemeleri. İzmir.
13. Yardımcı, Mehmet (2008) Başlangıcından Günümüze Halk Şiiri- Âşık Şiiri- Tekke Şiiri. Ankara: Ürün Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, tartışma, çözümleme ve birleşim yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 14:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Örnek olay çalışması 0
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Kitap Okuma 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1142253214225
ÖK.2142253214225
ÖK.3142253214225
ÖK.4142253214225
ÖK.5142253214225