DERS ADI

: HALK EDEBİYATI VE HALK EĞİTİMİ İLİŞKİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5018 HALK EDEBİYATI VE HALK EĞİTİMİ İLİŞKİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Halk edebiyatını ve şiirini oluşturan öğelerin birbirleriyle olan ilişkilerini kavramak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk edebiyatının genel özelliklerini kavramak
2   Halk edebiyatının genel özelliklerini kavramak
3   Halk şiirini etkileyen öğeleri kavramak
4   Halk şiirinde belli başlı kavramların işlenişini bilmek
5   Halk edebiyatı ve halk şiiri arasındaki ilişkiyi kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk edebiyatı
2 Yüzyıllara göre Türk yazı ve edebiyatının genel görünümü
3 Halk edebiyatı
4 Din dışı halk edebiyatı
5 Dini halk edebiyatı (tasavvuf edebiyatı)
6 Ozanlık geleneği
7 Âşık şiirinin yeni Türk şiirine etkileri
8 Ara Sınav
9 Geleneksel kültürümüzde ve âşıkların dilinde sayılar
10 Geleneksel kültürümüzde ve âşıkların dilinde çiçekler
11 Geleneksel kültürümüzde ve âşıkların dilinde kına
12 Geleneksel kültürümüzde ve âşıkların dilinde ve Köroğlu nda dağ
13 Gönül kavramı
14 Âşık tarzı şiirlerde uyak ve redif sorunu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arat, Reşit Rahmeti (1965). Yüzyıllar Boyunca Halk Şairleri. İstanbul: Atlas.
2. Banarlı, Nihat Sami (tarihsiz). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara: MEB Yayınları, 1.
3. Boratav, Pertev Naili (1982). Folklor ve Edebiyat. İstanbul.
4. Devellioğlu, Ferit (1989). Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat. Ankara.
5. Elçin, Şükrü (1984). Halk Edebiyatı Araştırmaları. Ankara, I-II.
6. Ergun, Saadet Nüzhet (1937). Halk Edebiyatı Antolojisi. İstanbul.
7. Genç, İlhan (2008). Edebiyat Bilimi. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
8. Güney, Eflatun Cem (1971). Folklor ve Halk Edebiyatı. İstanbul: MEB Yayınları.
9. Yardımcı, Mehmet (2008). Başlangıcından Günümüze Halk Şiiri- Âşık Şiiri- Tekke Şiiri. Ankara: Ürün Yayınları.
10. Yardımcı, Mehmet (2008). Edebiyat Tarihi Çerçevesinde Âşık Edebiyatı Araştırmaları. İzmir: Ürün Yayınları.
11. Yardımcı, Mehmet (2012) Yedi İklim Anadolu dan Halk Bilimi Yazıları.İzmir. Ürün Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, tartışma, çözümleme ve birleşim yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 14:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 1 10 10
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 183

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1242253114235
ÖK.2142451215121
ÖK.3312233254222
ÖK.4144253114215
ÖK.5142253211225