DERS ADI

: GEOMETRİ ÖĞRETİMİ YÖNTEM VE YAKLAŞIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5027 GEOMETRİ ÖĞRETİMİ YÖNTEM VE YAKLAŞIMLARI SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin geometri dersindeki kavramlara yönelik farklı öğrenme yöntemleri ve yaklaşımları hakkında literatürde geometri öğrenimine yönelik yapılmış çalışmalardan da yararlanarak bilgi edinmelerini, bu bağlamda geometri öğrenme ortamlarını ve bu öğrenme ortamında kullanılabilecek farklı öğrenme araçlarını tanımalarını ve bunları aktif olarak kullanmalarını sağlayacak deneyimi ve çalışma disiplinini edinmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geometri öğretiminde temel kavramları bilme
2   Geometri öğretimindeki kavramlara yönelik farklı öğrenme yöntemleri ve yaklaşımlarını kavrayabilme
3   Geometri öğrenme ortamlarını ve bu öğrenme ortamında kullanılabilecek farklı öğrenme araçlarını tanıma
4   Bir geometri kavramının öğretimi için öğrenme ortamı tasarlayabilme
5   Tasarladığı öğrenme ortamını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geometri öğretiminde temel kavramların tartışılması
2 Geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik literatürdeki yaklaşımların araştırılması
3 Geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik literatürdeki yaklaşımların birbiri ile karşılaştırılması ve farklı yönlerin ortaya çıkarılması
4 Geometri öğretimi öğrenme ortamlarının araştırılması
5 Geometri öğretimi öğrenme ortamlarının araştırılması
6 Geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik farklı yaklaşımlar ortaya konulması öğrenme ortamlarının tasarlanması
7 Geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik farklı yaklaşımlar ortaya konulması öğrenme ortamlarının tasarlanması
8 Ara Sınav
9 Bir geometri kavramının öğretimine yönelik bir öğrenme ortamı tasarlanması
10 Bir geometri kavramının öğretimine yönelik bir öğrenme ortamı tasarlanması
11 Geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik ortaya konan yaklaşımların ve tasarlanan öğrenme ortamının ortaöğretim geometri dersi kapsamında pilot uygulamasının yapılması
12 Geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik ortaya konan yaklaşımların ve tasarlanan öğrenme ortamının ortaöğretim geometri dersi kapsamında pilot uygulamasının yapılması
13 Tasarlanan öğrenme ortamının literatürdeki yöntem ve yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilmesi
14 Tasarlanan öğrenme ortamının literatürdeki yöntem ve yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki,A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayıncılık.
Altun, M. (2009). Liselerde Matematik, Aktüel Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15443
ÖK.23332
ÖK.32233
ÖK.42233
ÖK.53543