DERS ADI

: ÖĞRENCİLERİN KAVRAMSAL ANLAMALARINI TEŞHİS ETMEDE KULLANILAN TEKNİKLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMA 5000 ÖĞRENCİLERİN KAVRAMSAL ANLAMALARINI TEŞHİS ETMEDE KULLANILAN TEKNİKLER SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HALİL AYDIN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerde kavramsal öğrenmenin önemi, alternatif kavramlar, öğrenci alternatif kavramlarının nedenleri, onlarla başa çıkma yolları ve kavram değişimi konularında bir anlama ve uygulama becerisi geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram terimini tanımlar
2   Fen kavramlarını öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar
3   Kavram öğrenme basamaklarını yorumlar
4   Kavram değişimi teorisini anlar ve açıklar
5   Kavram değişimini fen kavramlarına uygular
6   Fen konularında öğrencilerin alternatif kavramlarını belirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde kavram
2 Kavramsal öğrenme
3 Kavram öğrenme basamakları
4 Kavram öğrenmenin prensip ve sınırlılıkları
5 Kavram değişimi
6 Fen alanında kavram öğrenme
7 Fen alanında alternatif kavramlar
8 Ara sınav
9 Alternatif kavramları belirleme yöntemleri
10 Alternatif kavramları belirleme yöntemleri
11 Fen eğitiminde kavram öğretimi alanında yapılmış ulusal ve uluslar arası çalışmaların tartışılması
12 Fen eğitiminde kavram öğretimi alanında yapılmış ulusal ve uluslar arası çalışmaların tartışılması
13 Fen konularında öğrencilerin alternatif kavramlarının belirlenmesi
14 Fen konularında öğrencilerin alternatif kavramlarının belirlenmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Llewellyn, D. (2004). Teaching High School Science Through Inquiry: A Case Study Approach. Corwin Pres

Matthews, M.R. (1998). Constructivism in Science Education - A Philosophical Examination Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru-yanıt teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Ödev hazırlama 2 20 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12334
ÖK.22334
ÖK.32334
ÖK.42334
ÖK.52334
ÖK.62334