DERS ADI

: TÜRK EDEBİYATI TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5014 TÜRK EDEBİYATI TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başlangıcından günümüze Türk edebiyatındaki değişim ve gelişmeleri öğreterek Türk edebiyatının, Türk kültürünün değerlendirilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk edebiyatının tarihî gelişimini öğrenir ve ana dönüm noktalarını sebepleriyle beraber kavrar.
2   Edebiyattaki değişimden hareketle toplumdaki değişimleri anlar.
3   Edebiyat Tarihi ve edebiyat tarihçiliğinin gelişimini ve bu türün en önemli isimlerini tanır. Edebiyat tarihi kaynaklarından yararlanmayı bilir.
4   Türk kültürünün zenginliğinin farkına varır ve kültürüne sahip çıkma duyarlılığı geliştirir.
5   Şairleri, yazarları ve onların eserlerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyat Tarihine Nedir Edebiyat Bilimi ve Edebiyat Tarihi
2 İslamiyet öncesi Türk edebiyatı; Türk destanları.(8.yy.-10.yy)
3 Sözlü Edebiyat Ürünleri, Yazılı Edebiyat Ürünleri.
4 İslamiyet in Etkisi Altındaki Türk Edebiyatı(11.-12.yy)Kutadgu-Bilig, Divan-ı Lügat-it Türk, Divan-ı Hikmet, Atabet ül Hakayık.
5 13. yy. Türk Edebiyatı(Divan-Halk Edebiyatı)
6 Tasavvuf Edebiyatı(Yunus Emre)
7 14.yy. Türk Edebiyatı(Âşık Paşa, Gülşehri, Karagöz, Meddah Hikâyeleri)
8 Ara Sınav
9 15.yy. Türk Edebiyatı(Dede Korkut Hikâyeleri, Ali Şir Nevai vb.)
10 16.yy. Türk Edebiyatı(Fuzuli, Köroğlu, Pir Sultan Abdal vb.)
11 17.yy. Türk Edebiyatı(Nabi, Gevheri, Karacaoğlan vb.
12 18.yy. Türk Edebiyatı(Nedim, Aşık Ömer vb.)
13 19.yy. Türk Edebiyatı( Erzurumlu Emrah, Dadaloğlu, Yenişehirli Avni, Enderunlu Vasıf vb.)
14 20.yy. Türk Edebiyatı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Köprülü, Fuat(1920-21)Türk Edebiyat Tarihi 1,2.İstanbul.
2. Karaalioğlu, S.Kemal(1980) Türk Edebiyatı Tarihi, Cilt 1.2.3.4. İstanbul
3. Genç, İlhan (2011) Eski Türk Edebiyatı Tarihi Giriş, Cilt 1, İzmir
4. Kocatürk,V. Mahir (1970) Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara
5. Mengi, Mine ( 2003 )Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara
6. Banarlı, N.S. 1983; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt, Etkin Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.112323211
ÖK.211223211
ÖK.311213311
ÖK.411214311
ÖK.511314311