DERS ADI

: ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5040 ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Yüksek Lisans
Acil-Yoğun Bakim Hem. Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, çocuklarda acil durumlarda hemşirelik yönetimine ilişkin temel bilgileri ve becerileri kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklardaki acil durumlar ve yetişkinden farklılıkları tartışabilme/kavrama
2   Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği nde yer alan acil durumlarda hemşirelik yönetimine ilişkin temel bilgileri kavrama
3   Acil bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin hemşirelik tanılamasını yapabilme
4   Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yer alan acil durumlarda hemşirelik yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerisini gerekli alanlarda uygulayabilme
5   Acil durumda çocuğun bakımını planlarken pediatri hemşeriliğin temel kavramlarını sentezleyerek bütüncül bir bakım planlayabilme
6   Bireyleri/aileleri/ toplumu acil durumlar konusunda bilgilendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Acil Kliniklere Başvuran Çocuk ve Aile
2 Pediyatrik Triyaj ve Tanılama
3 Pediyatrik Triyaj ve Tanılama
4 Solunum Sistemi Acilleri
5 Solunum Sistemi Acilleri
6 Kardiyovasküler Aciller
7 Kardiyovasküler Aciller
8 Nörolojik Aciller
9 Nörolojik Aciller
10 Bebek ve Çocuklarda Temel Yaşam Desteği
11 Gastrointestinal Aciller
12 Gastrointestinal Aciller
13 Travmalı Çocuğa Yaklaşım
14 Travmalı Çocuğa Yaklaşım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yabancı Kaynaklar :
1- Fleisher, G.R., Ludwig, S, Synopsis of Pediatric Emergency Medicine, Lippincott
Comp. New York, 2002.
2- Ahmad, S., Pocket Emergency Paediatric Care, BMJ Publishing Group, London, 2004.
3- Bairen D., Bingham R. Richmond S. Et al. European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2005. Section 6. Paediatric Life Support, European Resuscitation Council. Elsiver Ireland Ltd.97-133.
4- Bickley, L. S., (2004), Çeviri: Tetikkurt, C., Vatansever, S., Botes Fizik Muayene Rehberi, Nobel Tıp Kitabevi , İzmir.
Yerli Kaynaklar :
1- Karaböcüoğlu, M., Uzel, N., Yılmaz, N:, Çocuk Acil Tıp Kitabı, Çapa Tıp Kitabevi, İstanbul, 2004.
2- Türkiye Klinikleri Pediatri Özel Sayısı, 2, 2004.
3- Akun G. (2004) Nörolojik Aciller, 7. Türkiye Acil Tıp Sempozyumu,Gaziantep,77-80
4- Gümüş H., Kumandaş S. (2004) Pediatrik Nörolojik Aciller, Türkiye Klinikleri Pediatri Özel Sayısı, 4(2),641-651.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 2 30
Ders öncesi ve sonrası hazırlık 15 2 30
vize hazırlık 1 10 10
final hazırlık 1 20 20
sunum hazırlama 3 4 12
vize sınavı 1 2 2
final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555