DERS ADI

: GÖRSEL SANATLARDA DIŞAVURUMCU ANLATIMDA OTOBİYOGRAFİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6036 GÖRSEL SANATLARDA DIŞAVURUMCU ANLATIMDA OTOBİYOGRAFİ SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Görsel sanatlarda dışavurumcu anlatımda ve sanatsal dil yaratmada, otobiyografinin, öz yaşam öyküsünün yeri ve önemini örneklerle açıklamak. Sanatsal dil yaratmada sanatının konusu kendi yaşamı olan modern ve post modern sanatçıların sanatsal çalışmalarına yön veren olayları, kişileri, yaşantıları öz ve düzenli bir biçimde sunmak. Kişinin kendi varlığını tanımlayarak, biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesini, sanatsal üretimlere dönüştürebilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyografi ve otobiyografiyi tanımlayabilir.
2   Öz yaşamı bir sanat objesi gibi dışavurumcu anlatımda kullanabilir.
3   Edebi bir alan olan otobiyografinin resme katkısını bilir ve oto portre resim türünü uygular.
4   Bireysel mitoloji - yaşam ve sanat arasındaki sınırların eridiği çağdaş görsel sanat eserlerini çözümleyebilir.
5   Otobiyografi, öz yaşam öyküsel çaba, anı ve kültürel unsurların, yaşam hakkında bilinenlerin çağdaş sanatta yapı bozuma uğratılmasını, yeniden kurmaca ve dışavurumunu post modern sanatın yerli ve yabancı sanatçılarının eserleri üzerinden okuyabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyografi ve Otobiyografi kavramına giriş. Ders tanıtımı.
2 Otobiyografi/günce anlayışı -bir edebi alan. Örnek sunumu.
3 Öz yaşam öyküsel çaba, anı ve oto portre. Örneklerin sunumu.
4 Kişisel sanat diyagramı oluşturma. Öz yaşam öyküsel sanat diyagramı uygulaması.
5 Bireysel mitoloji- yaşam ve sanat arasındaki sınırları eritmek. Örnek bir sanatçı.
6 Sarsıntılı ve sıra dışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü. (Frida Kahlo nun otobiyografisi: Resimdeki yaşam)
7 Sarsıntılı ve sıra dışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü. (Lautrec in otobiyografisi: Resimdeki yaşam)
8 vize
9 Sanatsal dilde sanatının konusu kendisi olan ressamlar: Peter Paul Rubens, Dürer ve Rembrandt
10 Sanatsal dilde sanatının konusu kendisi olan ressamlar: Peter Paul Rubens, Dürer ve Rembrandt
11 İfadecilik bakımından Türkiye de otobiyografik anlatımcı ressamlar. Örnek sanatçılar ve eserleri.
12 İfadecilik bakımından Türkiye de otobiyografik anlatımcı ressamlar. Örnek sanatçılar ve eserleri.
13 "Ben Bir Başkasıdır" başlıklı otobiyografik sanat projesi uygulaması.
14 13. hafta devamı. Son değerlendirmeler ve proje çalışması sergileme.
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

101 Portre, Ünlü Resssamlar- Hayatları ve Eserleri.
60 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma, yaparak yaşayarak öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111