DERS ADI

: SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSH 6012 SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 15

Dersi Veren Birim

Halk Sağ. Hemşire. Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora
Halk Sağ. Hemşire. Doktora

Dersin Amacı

Birey, aile, toplum sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ve etkileyen faktörleri, davranışa özgü sağlığı koruma ve geliştirme modelleri ve çözüm stratejilerini bilen ve uygun hemşirelik yaklaşımını geliştirmeye yönelik yeterli beceri ve yetkinliğe sahip, evrensel bilim insanı niteliklerini taşıyan hemşire yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlığı koruma ve geliştirme davranışları ve davranış değişimini etkileyen belirleyiciler arasındaki ilişkiyi açıklar.
2   Davranış değişim teorilerini bilir ve davranışa özgü sağlığı koruma ve geliştirme stratejilerini uygular.
3   .Ulusal ve uluslar arası sağlığı geliştirme politikaları, hedefleri, ilkeleri ve standartlarını açıklar.
4   Sağlığı geliştirme programlarını etik konular ve ilkelere göre planlar ve uygular.
5   Kanıta dayalı sağlığı geliştirme programlarını bilir, planlar ve uygular.
6   Sağlığı geliştirme programlarında birey, aile, okul, işyeri, hastane, diğer sağlık kurumlar ve toplum ile işbirliği sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Davies M (2005). Health Promotion Theory. Berkshire,GBR.McGraw-Hill Education.

Edelman C, Mandle C(1998). Health Promotion Throughout the Lıfespaın. Fourth Edition.A Harcourt Health Sciences Company,London.


Clark M (1999). Nursing in the Community. Third Edition. Appleton and Lange.

Clark M (2003). Community Health Nursing Caring for Populations. Fourth Edition. Pearson Education,New Jersey.

Smith C.m, Maurer F.A (2000). Community Health Nursing Theory and Practice. Second Edition. Saunders Company,USA.

Pender N (1987). Health Promotıon in Nursıng Practıce. Second Edition. Appleton&Lange,Norwalk, Connecticut.


YERLİ KAYNAKLAR


Baltaş Z (1999). Sağlık Psikolojisi Halk Sağlığında Davranış Bilimleri. Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 15 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 27 27
Ödev Hazırlama 4 20 80
Sunum Hazırlama 4 20 80
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 375

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65