DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE YÖNETİM TEORİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 6015 HEMŞİRELİKTE YÖNETİM TEORİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 21

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye, hemşirelik uygulamalarını oluşturan temel kavramlar ile örgütsel ve hemşirelik teorilerini sentezleyerek teori ve model geliştirmeye katkıda bulunması için gerekli becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Örgütsel teorilerin hemşirelik yönetimi açısından önemini kavrayabilme
2   2. Örgütsel teorilerle hemşirelik teorilerini sentezleyebilme
3   3. Örgütsel teorileri eleştirel olarak değerlendirebilme
4   4. Hemşirelik yönetim problemlerinin çözümünde örgütsel teorileri
5   5. Örgütsel teorileri hemşirelik yönetim araştırmalarında kullanabilme
6   6. Örgütsel ve hemşirelik teorilerini kullanarak ülkemiz koşullarına uygun modeller geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetimde klasik yaklaşımlar,Liderlik teorileri,Motivasyon teorileri
2 Yönetimde neoklasik yaklaşımlar,Değişim teorileri
3 Yönetimde çağdaş yaklaşımlar,Kaos teorisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994.
Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988.
Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Management , Thomson-Delmar, 2003.
Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987.
La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005.
Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996.
Marquis B.L., Huston C.J., Leadership Roles and Management Function in Nursing , Third Ed., Lippinctt Williams&Wilkins, Philadelphia, 2000.
Rowland H.S., Rowland B.L., Nursing Administration Handbook , Sec.Ed., Aspen Pub., 1985.
Sullivan E.J., Decker P.J., Effective Leadership and Management in Nursing , Sixth Ed., Pearson, 2005.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tarama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ders konularıyla ilgili her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, konulara ilişkin ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 4790

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 5 25 125
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 6 25 150
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 25 150
Final Sınavı 1 25 25
Vize Sınavı 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 525

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.55555555
ÖK.655555555555