DERS ADI

: ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ KURAM VE MODELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6027 ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ KURAM VE MODELLERİ SEÇMELİ 2 2 0 15

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk hemşireliği kuram ve modelleri doğrultusunda çocuk ve ailesine bütüncül bir bakım verilebilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk hemşireliğine ilişkin kuram ve modelleri tanımlayabilme
2   Çocuk hemşireliğine ilişkin kuram ve modelleri karşılaştırabilme
3   Çocuk ve ailesinin bakımını planlarken kuram ve model kullanımının önemini ifade edebilme
4   Çocuk hemşireliği kuram ve modelleri doğrultusunda çocuk ve ailesinin bakımını planlayabilme
5   Çocuk hemşireliği kuram ve modellerini klinik alanda kullanabilme
6   Çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik hizmetlerini çocuk hemşireliği kuram ve modelleri ile ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk Hemşireliği Kuram ve Modeleri Dersine Giriş, Kuram ve Model kullanımının çocuk bakımındaki önemi
2 Planlı Davranış Teorisi
3 Ozbakım eksikliği Kuramı
4 Ozbakım eksikliği Kuramı-devam
5 Sistemler Modeli
6 Sistemler Modeli-Newman
7 İnsan Hatası Teorisi
8 Bilgi İşleme Kuramı-Gagne,
9 Maturasyon Teorisi- Gesel,
10 Adaptasyon Teorisi
11 Adaptasyon Teorisi-devam
12 Etholojik Kuram
13 Bilgi İşleme Kuramı
14 İşaret Kuramı-Tolman

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, 9. Baskı, Ankara, 2004.
2. Aydın, A., Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, İstanbul, Nisan, 2000
3. Yeşilyaprak, B., Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, 5. Baskı, 2003.
4. Kail, R., V., Children And Their Development, Third Edition, Pearson Prentice Hall, Malaysia, 2004
5. Bayhan, P., S., Artan, İ., Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2004, ss: 61-62.
6. Webb, P., K., Piaget: Implications for teaching, , Theory into practice, volüme XIX, Number 2, 2001
7. Crain, W., Theories of Development, Concepts and Applications, Fifth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2005
8. Kavaklı, A., Çocukluk Yaşlarında Büyüme ve Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul, 1992.
9. Hergenhahn,B., R., Olson, B., R., An Introduction to Theories of Learning, Prentice Hall, USA, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi heer gün
13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 10 150
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 3 20 60
Sunum Hazırlama 4 10 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 374

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.655