DERS ADI

: ÇOCUK SAĞLIĞINI KORUMA VE GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6029 ÇOCUK SAĞLIĞINI KORUMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 13

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk ve ailesine sağlığı koruma/geliştirme kuramları doğrultusunda temel sağlık davranışlarını kazandırmayı kapsayan bilgi ve uygulamaları edindirmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesine ilişkin kuramları tanımlayabilme
2   Çocuk ve ailesine yönelik yaş gruplarına özgü sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim planları hazırlayabilme
3   Çocukluk yaş dönemine özgü sağlığı korumaya ve geliştirmeye yönelik kanıt temelli bilgileri izleyebilme/ kullanabilme
4   Türkiye de ve dünyada çocukluk yaş dönemlerine özgü sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları/programları/projeleri karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlığı Koruma ve Geliştirme; Tanımlar Disiplinlerarası Yaklaşım
2 Çocuk Sağlığını Geliştirme ve Korumaya Yönelik Kuram ve Modeller
3 Çocukların Sağlık Anlayışı ve Davranışları Ebeveynlerin Sağlık İnançları
4 Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Taramalar Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Sağlık Eğitimi
5 Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Beslenme Danışmanlığı
6 Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Egzersiz Sağlığı Geliştirme Girişimleri; Stres Yönetimi ve Krize Müdahale
7 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; 0-1 Yaş
8 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; 1-3 Yaş
9 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Öncesi Dönem
10 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Öncesi Dönem
11 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Çocukluğu Dönemi
12 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Okul Çocukluğu Dönemi
13 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Adölesan Dönemi
14 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığı Geliştirme; Adölesan Dönemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Edelman CL., Mandle CL. Health Promotion Throughout TheLifespan, Mosby Book, 4.Edition, Philidelphia, 1998.
2- Theodore M. Rethinking Health Promotion: A Global Approach, Routledge, London, 1998.
3- Bunton R., Macdonald G. Health Promotion Disciplines, Diversity and Developments, Routledge, 2. Edition, London, 2002.
4- Ewles L., Simnett I. Promoting Health A Practical Guide Bailliere Tindall, 4. Edition, Edinburgh, 1997.
5- Webb P. Health Promotion and Health Education, Stanley Thornes Ltd, 2. Edition, UK, 1997.
6- Tinsley BJ. How Children Learn to Be Healthy,Cambridge University Press, UK, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Sunum: Sunum ile öğrencileri kavramları sentezlenmesi, bilgileri birleştirmesi ve sunma beceri kazanması sağlanacaktır.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi her gün
13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 10 150
Vize Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Sunum Hazırlama 4 10 40
Ödev Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 325

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4