DERS ADI

: ÜSTÜN ZEKALILAR VE AİLE ORTAMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5064 ÜSTÜN ZEKALILAR VE AİLE ORTAMI SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Üstün zekalı bireylerin aileleri, karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümü için yapılması gerekenlerin öğrencilere öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün zekalı çocuk aileleri ve ailelerin özelliklerini betimler
2   Ailelere sağlanabilecek destekleri ve okul aile işbirliğinin nasıl geliştirilebileceğini tartışır
3   Aile eğitimi programı geliştirir duruma geleceklerdir.
4   Aile eğitimi programlarının uygular duruma geleceklerdir.
5   Ailelerin sorunlarının neler olduğunu açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile ve Toplum
2 Aile Katılımı: Dünü, Bügun ve Gelecekteki Eğilimler
3 Aile Özellikleri, Aile Dinamikleri, Tepkileri, Aile Gereksinimleri ve Değerlendirilmesi
4 Ailelere sağlanabilecek destekler,duygusal destek, kardeşlere ve aile büyüklerine destek (dedeler, neneler), stresle başa çıkma yolları
5 Hizmet Sunanlarla Aileler Arasındaki Koordinasyon ve İlişkiler, Etkileşim ve İşbirliği
6 Ailelerle İletişim, Aile eğitimi yaklaşımları aile eğitimi programları
7 Ailelerle İletişim, Aile eğitimi yaklaşımları aile eğitimi programları
8 Ara sınav
9 Okul Merkezli Programlar
10 Okul Merkezli Programlar
11 Ev Merkezli Programlar
12 Ev Merkezli Programlar
13 Ev Merkezli Programlar
14 Olumlu Davranış Desteği, Davranış Yönetimi, Beceri Kazandırma alanlarında aile eğitimi programları
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cavkaytar, A. (2010). Özel Gereksinimli Çocuğu olan Aileler. (Ed. T. Güler). Anne Baba Eğitimi. Ankara: Pegem A yayınevi.
(1999) "Özel Eğitimde Anne-Baba Katılımı" Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi cilt, 9; sayı, 1-2; ss. 97-106, Eskişehir. *_____.2000) "Okulöncesi Eğitimde Okul, Aile ve Çevre İşbirliği" Okulöncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri (Ed. Şefik Yaşar) Açıköğretim Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. * _____. (2002) "Ailelerle Birlikte Çalışma" Özel Eğitim (Ed. Süleyman Eripek) Açıköğretim Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. * D.P.T. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu: 1. Aile Şurası: Raporlar, Görüşmeler, Kararlar. Ankara: 1990. 1996. * _____.Özürlü Çocuğu Olan Anne-Babaların Gereksinimlerinin Belirlenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi: 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 235

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11222334
ÖK.21222334
ÖK.31222334
ÖK.41222334
ÖK.51222334