DERS ADI

: HEYKELDE ÇOK RENKLİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5020 HEYKELDE ÇOK RENKLİLİK SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Heykel sanatını renk açısından ele almak ve 19 yy da heykelde Renk kullanımı hakkındaki görüşleri sanatçı gözüyle irdelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Heykelde renk kullanımına ilişkin yeterli bilgi birikimine sahip olma,
2   Rengin heykele etkilerini 19. yy `daki örnekler üzerinden tespit edebilme,
3   Heykelde Renk kullanım tekniklerini kendi çalışmalarında yararlanabilecek şekilde irdeleme,
4   Renkli heykelin niteliklerini dönem ve kültür içinde irdeleyebilme,
5   Rengin heykel sanatında yarattığı sonuçları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heykelde Çok Renklilik Nedir Heykelde Renk Neden Tepki ile Karşılanmıştır Dersin amacı ve önemi. Sözlü anlatım
2 19. Yy, Heykel Sanatında Genel Durum ve yy ın ikinci Yarısında Antikite ve Natüralizm in Heykelde Etkisi Sözlü anlatım
3 19. yy, Heykel Tarihinde Rengin Rolü ve Modernleşme Sözlü anlatım
4 19. yy heykelde Renge Karşı Gelişen Tezler Sözlü anlatım
5 19. yy daki, Heykelde Renk Karşıtı Sanatçı Auguste Rodin (1840-1917) ve Adolf Hildebrand (1847-1921) , Edgar Degas (1834-1917) Tavırları (Empresyonist ve Neoklasist) Görsel sunumlu anlatım
6 19. Yy da Heykelde Renk Uygulama Teknikleri Görsel sunumlu anlatım
7 19. Yy da Heykelde Renk Uygulayan Sanatçılardan (Jean Léon Gerome (1824-1904),John Gibsen (1790 -1866),Prosper d Epinay (1836-1914),Aoguste ClEsinger (1814-1883), Henr Cros (1840-1907), Arnold Böcklin (1827-1901), Max Klinger (1857-1920), Richard König (1863-1920) , Franz von Stuck (1863-1928), Edward Onslow Ford 1852-1901,George- Henry Hemaire 1853-1914)) örnek incelemeleri Görsel sunumlu anlatım-tartışma
8 Ödev- Sunum Seminer: Heykelde çok Renklilik ve Sembolizm Görsel sunumlu anlatım-tartışma
9 Ödev- Sunum Seminer: Çok Renkli Heykellerde Gerçeklik Etkisi ve Dönüştürme Sorunu Görsel sunumlu anlatım-tartışma
10 Ödev- Sunum Seminer: Renkli Heykelde Hacim Etkisi Görsel sunumlu anlatım-tartışma
11 Ödev- Sunum Seminer: Heykelde Renk ve Işık Etkisi Görsel sunumlu anlatım-tartışma
12 Vize Sınavı Yazılı sınavla değerlendirme
13 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve Kiç Sorunu Görsel sunumlu anlatım-tartışma
14 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve Soyutlama Görsel sunumlu anlatım-tartışma
15 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve İfade Görsel sunumlu anlatım-tartışma
16 Final Sınavı Yazılı sınavla değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sevgi Avcı, `Heykel ve Renk , 2003 - Sanatta Yeterlik Tezi-
Yardımcı kaynaklar:
1- Anreas Blühm, W. Drost, j. Hargrove, E. Heran, P. Ward-Jackson, A. Yarrington `The Colour of Sculpture (1840 -1910) , Vangogh Museum, Amsterdam-1996
2-Roberta Panzanelli, The Colour of Life Polychromy in Sculpture From Antiquity to The Present J. Paul Getty Trust, Los Angeles-2008
3- John Cage, `Colour and Culture Thames and Hudson, London-2003
4- Johannes ITTEN, Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color çev.: Erns van HAOGEN, New York-2004
5-Victoria FINLAY, Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar , Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
6-François DELEMARE Bernard GUINEAU, Renkler ve Malzemeleri .Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
Diğer ders materyalleri: Güncel Sergiler, Süreli yayınlar, Sergi Katalogları, İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film video makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Sözlü Anlatım 2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım, 3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum-, 4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-, 5- Final sınavı ve ödev ile bilgisini derli toplu yazabilme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim Üyesi ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir ödev dağılımı ile yapılan araştırmalarda öğretilmesi amaçlanan konulara odaklanılır. Her öğrenci program çerçevesinde sıra ile kendi yaptığı çalışmayı sunarken aynı konuda okumalarını yapan bütün öğrenciler seminer atmosferi içinde bilgi ve düşüncelerini paylaşır. Ayrıca yazılı ödev final ve vize sınavları ile bilgisini yazılı olarak gösterir.

Değerlendirme Kriteri

1 - Öğrencinin derse devam durumu, 2- Derse aktif katılımı, 3- Ders kapsamında bizzat yaptığı araştırma bakımından; araştırmanın niteliği, konu başlığı ile içeriğinin uyumu; kullanılan kaynakça içeriği; metnin yazım kurallarına uygunluğu, 4- Yaptığı araştırma ve ödev ile edindiği bilgisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmesi, 5- Edindiği bilgi üzerinden tartışabilmesi, 6- Vize ve Final sınavlarında yazılı olarak aktardığı bilginin soru ile örtüşmesi, dikkate alınır .

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin en az %70 ine katılmak 2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş ödev-sunum-seminer ve sınav takvimine uymak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe günleri 15:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 7 2 14
Ödev -Sunum -Seminer 8 2 16
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 4 60
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev hazırlama 1 25 25
Vize sınavı 1 2 2
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15551111353155
ÖK.2554131133
ÖK.355533531155335
ÖK.453132335315
ÖK.555515511355355