Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, Hemşirelik Yüksekokulu adıyla 1994-1995 öğretim yılında 50 öğrenci alarak eğitim-öğretime başlamıştır. Aynı yıl yüksek lisans eğitimine başlayarak ilk yüksek lisans mezunlarını 1997, ilk lisans mezunlarını 1998 yılında vermiştir. 01/08/2011 tarihli Bakanlar Kurulu kararı ile Hemşirelik Yüksekokulu kapatılarak, Rektörlüğe bağlı Hemşirelik Fakültesi kurulmuştur. Bir yıl İngilizce hazırlık programı ve dört yıl hemşirelik eğitimini kapsayan Fakültemiz 1999-2000 öğretim yılında Probleme Dayalı Öğrenme Modelini müfredatında ilk uygulayarak ülkemizde hemşirelik eğitiminin tarihine geçmiştir. Toplumun sağlığını geliştirmek, iyileştirmek için sağlık ve bakım hizmetlerini evrensel standartlarda, yenilikçi, işbirlikçi, araştırmacı, sorgulayıcı ve insancıl anlayışla sunan hemşireler yetiştirmeyi amaçlayan Fakültemiz 2011-2012 öğretim yılında 597 lisans, 105 lisans üstü öğrencisine ve 837 mezun sayısına ulaşmıştır. Halen dokuz anabilim dalı ile lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında eğitimini sürdürmektedir. |
Kazanılan Derece |
Hemşirelik,Lisans, Hemşire Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
Birinci Düzey ( Lisans Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Yükseköğretim Kurulu, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) ile Rektörlükçe belirlenen ilkeler ve ilan edilen süre içinde, istenilen belgelerle kesin kayıt yaptırılır. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Hemşirelik meslek derslerinde başarı notu; yarıyıl içi başarı notunun % 60ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun % 40ına eklenmesi ve elde edilen sayının en yakın tam sayıya çevrilmesi sureti ile belirlenir. Başarı notu, 70in altında olan öğrenciler o dersten başarısız sayılır ve dersi tümü ile tekrarlar. Probleme Dayalı Öğrenim Programı ile öğrenimlerini sürdüren öğrencilerin hemşirelik meslek derslerinin yarıyıl içi başarı notu; ara sınavların ortalamasının % 40nın yarıyıl içi etkinliklerinden aldığı notun % 60ı ile toplamından oluşur. Yarıyıl içi etkinlikleri; Probleme Dayalı Öğrenim oturumları, laboratuvar, uygulama ve ödev notlarından oluşur ve bunların ağırlıkları her eğitim-öğretim yarıyılı başında müfredat komitesince Fakülte Dekanlığına verilir ve Fakülte Yönetim Kurulu Kararından sonra öğrencilere duyurulur. Yarıyıl içi etkinlerinde yer alan laboratuvar ve uygulama notu 50 ve üstünde olan öğrenci yarıyıl sonu sınavına girebilir, 50den az olan bir öğrenci o hemşirelik meslek dersinin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavına giremez ve o derste doğrudan başarısız sayılır. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Bireyin özbakımını geliştirmek,birey/aile/toplumu güçlendirmek ve yeterli olmasını sağlamak,profesyonel uygulamalarda eleştirel düşünme sürecini kullanmak,teori ve pratiği sentez edebilme,bireysel gelişim göstermek,hemşireliğe bilgi,davranış, tutum ve değerler ile katkıda bulunmak kurum profilini oluşturmaktadır.Fakültede Probleme Dayalı Öğrenim modeli uygulanmaktadır. PDÖ modelinde öğrenim aracı olarak bir problem/durum vardır. Bu problem öğrencinin hemşire olarak çalışmaya başladığında karşılaşacağı bir durumla ilgilidir. Bu problemi anlamak ve çözmek üzere yapacağı çalışmalar öğrencinin sorgulama becerisini kullanmasını sağlar. Öğrenci bu süreç içinde gerekli bilgileri arar ve problemi çözme yollarını bulur. PDÖ modelinin kullanıldığı derslerde kendi kendine öğrenme, sorgulama, kendini değerlendirme, iletişim kurma, edinilen bilgileri etkili bir şekilde değerlendirme ve sentezleme becerileri kazanılır. Öğrenci, öğrenme, değerlendirme, bilgileri organize etme ve paylaşma süreçlerinde aktif olarak yer alır. PDÖ oturumlarında yönlendirici (eğitici) grubun bir üyesidir ve öğrencinin bilişsel becerilerinin gelişmesine ve değerlendirme sürecine katılmasına yardımcı olur. Yönlendirici, klasik eğitimde ders anlatan eğiticinin yaptığı gibi bilgi vermez, öğrencinin öğrenmesine destek olur. PDÖ yaklaşımında küçük grup oturumları vardır. Her PDÖ grubu 10-13 öğrenci ve bir yönlendiriciden oluşur. Her modülde dörder saatlik üç PDÖ oturumu yapılır. Bu oturumlarda öğrencilere her modül için hazırlanmış olan senaryolar verilir. Bu oturumların yürütülmesi öğrencinin sorumluluğundadır. Yönlendiricinin oturumlardaki görevi öğrencinin öğrenmesini desteklemek ve rehberlik etmektir.Öğrenci, PDÖ sürecinde grup dinamiklerini, yapıcı eleştiri almayı ve vermeyi de öğrenir. Yönlendirici bu dinamik süreçte de öğrenciyi destekler. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Mezun olan öğrenciler, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, iş yeri hemşiresi , okul sağlığı hemşiresi, yönetici ve eğitimci hemşire olarak çalışır. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
İkinci düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak, Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=5683 ve Hemşirelik Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının http://hemsirelikfakultesi.deu.edu.tr/images/dosya-yukle/1_ogretim_ve_sinav_uygulama_esaslari.pdf ilgili maddeleri uygulanır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi/öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. |
Mezuniyet Koşulları |
Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir.Öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında tam not 100 üzerinden en az 50 , Probleme Dayalı Öğrenim Müfredat Programında yer alan hemşirelik meslek dersleri için ise bu not en az 70tir.Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan öğrencilere verilir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Dekan :Prof.Dr.Zühal Bahar e-posta zuhal.bahar @deu.edu.tr |